2010.05.07. 15:30
Fújjanak új szelek
Köszönjük a sok hozzászólást az előzőekhez, igen tanulságosak voltak, sok indulattal, és nem kevés megfontolandó véleménnyel, javaslattal – reméljük, a döntéshozók is olvassák majd ezeket.
· 1 trackback 8 komment
Címkék: köz élet
A bejegyzés trackback címe:
Trackbackek, pingbackek:
Trackback: Fújjanak új szelek 2010.05.10. 18:56:19
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
bryan 2010.05.08. 18:55:07
1. Miért hangsúlyozza mindenki a nyelveken beszélést minden pozíciónál? Vannak helyek, ahol szükséges a nyelvtudás, máshol pedig semmi haszna. Mi haszna van annak, ha mondjuk egy okmányirodában mindenkinek van nyelvvizsgája, ne adj' isten még képes is megszólalni az adott nyelven?
2. Szerintem kimaradt egy nagyon fontos dolog, ez pedig az ügyfelek visszajelzésének hiánya. Tele a tököm azzal, hogy gyakran ha bemegyek valahová, a helyet "ügyfélszolgálatnak" hívják, mégis csak zavaró tényezőnek érzem magam, mert Gizike a hónapban huszadjára is bal lábbal kelt fel. Ellenben máshol figyelnek, készségesek, de valószínűleg ez semmilyen módon nem kerül bele az értékelésükbe.
Tegyenek be mindenhová egy egyszerű készüléket, amin van öt szám, értékelhetem rajta az ügyintézőt és annak, hogy hogyan értékeltem, legyen valamilyen következménye. Ezt a magánszférában elég sikeresen használják.
3. Miért vagyok én postás? Van rengeteg olyan irat, amit nekem kell beszereznem, újra bemennem, iktatni pecsételni, majd átmenni a másik helyre. Játsszák le inkább egymás között. Tehát, bemegyek a hivatalba, viszem a kis személyimet, megmondják mi kell, elém tesznek egy meghatalmazást, amin beleegyezek, hogy x,y,z,adataimhoz hozzáférést adok w hivatalnak, amiket majd szépen kikér az ezeket számon tartó másik hivataltól. Ez bekerül egy nagy paksamétába, rögzítik a gépen, majd a hivatal illetékese tömbösítve elkéri a másik hivataltól. Egyszerű, szép, kényelmes, időtakarékos. Akkor mér' nem alkalmazzák?
vero · http://anal0g.blog.hu/ 2010.05.08. 21:07:58
a megildás nyilván ismert, csak akarat kérdése, hogy alkalmazzák-e? a nyugdíjasok elküldése, a folyamatos nyugdíjazások mellett nem töltik fel a felszabaduló státuszokat, ill. megszüntetik ezeket, közben átstrukturálják a feldatokat, a szervezetrendszert a kor követelmlényeinek megfelelően és olyanokkal töltik fel a rendszert, akik az új feladatoknak megfelelnek. és emellett sok más minden.
az elmúlt 8 év alkalmasan hosszú időszak lehetett volna, gyak. mégsem történt semmi, szetey hamvában holt volt, belecsapott a lecsóba, se előtte, se utána semmi.
de ez csak az államigazgatás. az önkormányzati igazgatás más tészta, sokkal nehezebb dolog lesz. ha lesz.
németországban pl. a 80as években így alakították át korszerűre az államigazgatást.
nyílméregbéka 2010.05.09. 15:37:20
(Annyi baj volt csak ezzel, hogy az ügyfelek már siette kvolna a dolgukra, nemhogy még űrlapot töltögessenek, meg olyan ügyfél is volt, akinek gondot okozott az írás-olvasás ilyen nagy mennyiségben.)
Ebben az adatlapos időszakban persze mindenki rohadt kedves volt az ügyfelekhez, viszont visszajelzést soha nem kaptunk a vezetőségtől az adatlapok tekintetében. Feltételezem, nem is igazán az ügyfelek boldogságát akarták csekkolni, hanem csak jó biznisz volt valami havernak?...
bryan 2010.05.09. 15:55:00
Ja, ez elég jellegzetes. Ötletszerű ellenőrzés, ahelyett, hogy szisztematikus rendszert vezetnének be. Ebből a szempontból a közszféra nagyon sokat tanulhatna a magántól. De ehhez le kéne vágni egy elég nagy részét, hogy egyáltalán átlátható legyen. Jelenleg egy gigantikus rendszerről beszélünk, amit szinte lehetetlen egységesen szabályozni. Még van valami halvány reményem, hogy ez valamikor az elkövetkezendő négy évben megtörténik. Amíg viszont a gazdasági válság tart, nem valószínű, hogy tudnák viselni az ezzel járó anyagi terheket.
bryan 2010.05.09. 15:58:16
A te módszeredhez az kéne, hogy már középvezetői szinteken is kompetens vezetők üljenek, akik nagy önállósággal belülről alakítják át a szerkezetet. Nem látom ezeket az embereket.
Ti utolsó kommentek