in.sider.in 2010.05.06. 09:58

Harmadik fázis

Ünnepélyesen bejelenthetem, hogy immár egyértelműen a harmadik fázisba léptünk: kollektívan szorong mindenki a hivatalban.

Egyrészt mert nem tudni, a főfejeseken túl kik lesznek a vezetők.
Másrészt mert nem tudni, mikortól jön az új garnitúra.
Harmadrészt mert nem tudni, hogyan alakítják át az intézmények belső rendszerét.
Negyedszer mert nem tudni, ki megy és ki marad, és mi alapján döntenek majd erről.
Ötödször mert nem tudni, ki költözik és hová.
Hatodszor mert nem tudni, ki és hogyan vezényli le az átmeneti időszakot, az átadás-átvételt.
Hetedszer pedig mert nem tudni, miként fog működni a hétköznapokban az új kormányzati struktúra.
 
Hirtelen csak ennyi jut eszembe.
Én mindenesetre már szortíroztam és összepakoltam a benti holmimat, akármi is következik, ne jöjjek zavarba.
Persze mindenki faggat, mi lesz, mintha én egyszerű köztisztviselőként bármi többet is tudnék annál, mint amit az újságok megírnak. Kissé idegesítő, mikor meglepődnek azon, hogy gőzünk sincs, mi és hogyan zajlik majd az elkövetkező hetekben. Valóban azt hiszik, hogy minket tájékoztatnak, velünk egyeztetnek, hogy számít a véleményünk? Eddig sem, eztán sem.
Nem tett jót a folyosói közhangulatnak az sem, hogy a Blikk már öles betűkkel közölte, hogy KIRÚGÁSOK VÁRHATÓAK A TÁRCÁKNÁL, kezdődik a „fűnyírás”, mert összevonják a minisztériumokat. Nem mintha váratlanul ért volna az információ, de azért nyomtatásban mégiscsak más, mint fejben. Keserű mosolyt csalt az arcomra, hogy a Fidesz ugyanúgy nem mondott semmit a leépítésekről, ahogy korábban az MSZP is megpróbálta ezt a témát elsunnyogni. Politikusok. Phha.
 
Orbán Viktor többek között ezt mondta a Tényekben este:
„Szerintünk Magyarországon a legfontosabb erőforrás az maga az ember. Persze van gazdaság, meg tőke, meg hadsereg, meg rendőrség, de az igazi erőforrása az országnak, amire építeni lehet, és amiből építkezni lehet, azok maguk a magyar emberek.”
Remélem, tudja, hogy a több ezernyi köztisztviselő is ember. Magyar ember. Akikre bizonyíthatóan érdemes építeni. És nagyon sokan szavaztak közülük is a változásra. Remélhetőleg nem szívják meg.

A bejegyzés trackback címe:

https://pakolunk.blog.hu/api/trackback/id/tr661978473

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Jimbo75 2010.05.06. 14:08:49

@Bobby Newmark:

Te sem tudod miről beszélsz...
Nyilván az a feladata egy könyvtárosnak, hogy téged szopasson. Mivel? Hogy nem adja oda neked a Harry Potter 6-ot, vagy mivel szopat? Te is kevered, mint az ide írogatok 99%-a. Aki téged szopathat az a KÖZTISZTVISELŐ és nem a KÖZALKALMAZOTT, a kettő nem ugyanaz.

Bobby Newmark 2010.05.06. 14:10:26

@bárisnya: Mert ELVÁRJÁK, hogy csak úgy "elháruljon" a fejük felől a veszély, és szophassák tovább a zsíros állami csecset.

Mikor ez rajtuk kívül az országban SENKINEK nem érdeke. És ezt nem hajlandóak belátni.

Ha helybe jönnek a pofonért, hát megkaphatják.

Nem kell rinyálni róla a zinterneten, szépen el kell menni rendes munka után nézni, ha "véletlenül" kirúgják, azt' akkó' nem kapja a pofájába azt, hogy semmirekellő geci.

Italo Balbo 2010.05.06. 14:11:01

@Today05: Most, hogy kirúgnak közülük párat, majd több jut annak, aki ottmarad. Amúgy meg az, hogy vki keveset keres, az nem érdem. De még az is lehet, hogy felesleges aggódni, a kormánypártok általában szavakban szoktak erősek lenni...

sorokinV 2010.05.06. 14:12:35

@nyílméregbéka:

Persze! Bármikor felveszlek! 3 hónap minimálbér, aztán ha kitermeled a jövedelmedet ez emelkedhet is!

Üzletkötés, cmr, szállításszervezés, 2 nyelven rendelés, plusz az indiai és kínai tájangol perfekt ismerete, kiadványszerkesztés, prezik tartása, kiállítások leszervezése és megtartása minden második hétvégén. Emellett napi 8 kávét kell főzni nekem.

Tetszik?

:)

nyílméregbéka 2010.05.06. 14:14:02

@_Molly: 1992. évi XXIII. tv. 50. § (1) h., pontja: HIVATALVESZTÉS fegyelmi büntetés.
@ktotti: ehh, eeeegen... megmondod a főnöknek, hogy ha kirúgsz, perelünk; ezek után biztos szeretni fog és nem fog kibaszni veled ahol csak tud, nem fog bosszúból keresztbe tenni a melódnak, hogy aztán TÉNYLEG találjon valamit, amibe komolyan beleköthet és ezek után már csak azért is kirúghat egy fegyelmivel. Minden munkanapod maga lesz a tiszta öröm, sosem lesz gyomorgörcsöd. Hát igen. Biztos így működik.

nyílméregbéka 2010.05.06. 14:14:58

@sorokinV: Ezek nekem mind a kisujjamban vannak :-D
De mi van, ha ki sem rúgnak a csúnyák?

sorokinV 2010.05.06. 14:16:41

@nyílméregbéka:

Ne bízd el magadat! Szar kávéval nagyot lehet bukni nálam :D

Lajos bacsi 2010.05.06. 14:16:54

@Bobby Newmark: Ne internetezz ennyit, tönkremegy a vállalkozásod.

tundrazuzmo (törölt) 2010.05.06. 14:18:03

@Pakkolo: Nem csak politikai döntések teszik ésszerűvé vagy ésszerűtlenné a bürokráciát, hanem a konkrét végrehajtók is. Én a magam szintjén ki tudtam verni olyan változtatásokat, amelyek emberek százainak az életét könnyítették meg, és több napi munkát spróroltak meg nekik. Miért nem tudja ezt mindenki? Mert lesz*rja az embereket, azért! Bekerül a pozícióba, és onnantól a jogszabályokat fényezi, és fél kreatívan gondolkozni. Konkrétan fél, ez nem szófordulat volt!

Pedig kicsit jobb hozzállással csodákat lehetne tenni. Pl:
- Minek rohadt cégkivonatot kérni bárkitől, bármilyen ügyben, amikor a céghírek online változata minden hivatalban ott van. És ha nincs, akkor a www.e-cegjegyzek.hu is ott van, elérhető.
- Minek igazolásokat benyújtani arról, amit a hatóság úgyis tud, mert adatbázisa van (itt számos dolgot említhetnék)
- Miért kell egy rektornak egyetemi alapító okiratot benyújtania állami eljárásokhoz. Nem hiszik el, hogy létezik az ELTE pl?

Satöbbi. Tessék változtatni ezeken, és még sok minden máson is! Tessék könnyebbé tenni az adófizetők életét! Tessék szolgálni őket! KÖZ-SZOLGA! Teccikérteni? :)

idelle · http://egymondatban.blog.hu/ 2010.05.06. 14:19:56

@loláb: "akinél öten dolgoznak a titkárságán, de egy excel tábla összeállítására egyikük sem képes"

a legszebb, amikor egyedi esetekből kezdünk el általánosítani. mondjak olyan példát, amikor a versenyszférában alkalmazott munkatárs beírta a számokat az excelbe, majd számológéppel összeadta és az alá következő cellába beírta a végeredményt?

"Mint ebből nyilván kitaláltad, nem gimnázista nethuszár vagyok, hanem egy két diplomás felsővezető egy 3 millárdos mérlegfőösszegű cégnél."

miért mindig a többmilliárdos cég(felső)vezetők használják a netközépiskolás-egyetemista nickeket...??? :-)))

"Azt hiszem van némi foggalmam a saját, a munkatársaim, valamint a közszféra munkavégzésének értékéről."

biztosan, hiszen másik tízmillió ember mellett TE VAGY AZ EGYETLEN ZSENI ebben az országban.

csak még annyi kérdésem lenne, hogy kezdjem el sorolni a multicégeknél tapasztalható töketlenségeket, inkompetenciákat, hozzá nem értést, rugalmatlanságot és sok esetben infantilitást vagy kiegyezünk egy döntetlenben?

nyafnyaff 2010.05.06. 14:19:59

@nyílméregbéka: Akkor törődj bele, hogy bármikor repülhetsz, mert szerinted ez így van. Akkor miért most a választások után van gáz, a te logikád szerint nincs egy nyugodt napod, mert ember ugye hibázik! Hát így is lehet élni, de szomorú lehet!

Bobby Newmark 2010.05.06. 14:23:41

@Jimbo75: Őszintén leszarom a szómágiátokat, én konkrétan azokat utálom, aki az én pénzemen engem szopat a saját munkám elvégzésében, állami megbízásból.

A teszkóban sem érdekel, hogy akit megkérdezek, hogy hol az akciós romlott párizsi, az valójában árufeltöltő, vagy "merchandize storing assistant manager", úgyhogy ne fárassz az ilyen baromságokkal.

Ha egy könyvtáros aggódik, hogy nem lesz szükség a munkájára, akkor:
1, tényleg nincs, ez esetben nem sajnálom
2, csak aggódik feleslegesen, akkor meg szintén nem sajnálom.

Úgyhogy elmehetsz nyugodtan a halál farkára a demagógiáddal.

nyílméregbéka 2010.05.06. 14:25:44

Amúgy meg: 4 évvel ezelőtt önkormányzatban dolgoztam. Jött az új polgármester, aki persze más pártállású volt, mint a régi. Pár hónapon belül diszkréten lecserélték a "régi" pártállású(nak vélt?) irodavezetőket. Tekintet nélkül a szakmai hozzáértésükre! Konkrétan volt egy tényleg nagyon rátermett, értelmes nő, őt behívták és megmondták neki, hogy semmi bajuk sem a személyével, sem a munkájával, de hát a politikai irányultsága nem kompatibilis a Polgármester Úr irányultságával.
Aztán persze felvettek valaki mást, aki szakmailag ki tudja, milyen, de politikailag helyesen gondolkodik.
Hát így kell ezt? Szerintem nem; és attól tartok, most is történnek majd hasonló esetek.
Másrészt magánemberként / ügyfélként engem is feldühít, amikor - legutóbb két hete - 3 és fél órán keresztül pöcsölt az ügyemmel egy önkormányzati nő (baromi hozzáértőnek gondolván magát), miközben én is csinálam már pontosan ugyanazt a melót, de nekem 45 percig tartott.
Őt persze rúgják ki nyugodtan >:-)
@sorokinV: nálam is :-)

Bobby Newmark 2010.05.06. 14:26:08

@Lajos bacsi: Ezt most nem fogod elhinni, de most épp arra várok, hogy a szájbakúrt vízügy legyen oly kedves, és közölje már, hogy milyen műtárgyakat szeretne velünk terveztetni, vagy bé esetben közölje, hogy ami variációt mi adtunk munkaközi tanulmányként, az jó-e.

bárisnya 2010.05.06. 14:30:14

@Bobby Newmark:
Szerinted mi a "rendes munka" annak a köztisztviselőnek, aki elvégezte mondjuk az Államigazgatási Főiskolát, hogy államot igazgató közszolga legyen?
Innen már csak egy lépés, hogy ingyenélő a tanár és az orvos is, mert nem végez kézzel fogható hasznot termelő munkát.
Demagógia, te csodás.

nyílméregbéka 2010.05.06. 14:31:34

@ktotti: nem így élek, momentán senki nem akar kirúgni, de HA lecserélődik a vezetőség, HA új főnököt kapunk, aki az én helyemre a kis unokahúgát akarja tenni, akkor alighanem inkább aláírom majd a közös megegyezést, vele a felmentési időt + végkielégítést.
Egyrészt megkeserítheti az életemet, ha keménykedek, másrészt utána is nyúlhat az embernek, tudod, hogy sógor-koma alapon vannak ezek a főnökfélék osztályvezetőtől felfelé.
Ismerek egy srácot, aki X megyei önkormányzat ellen indított (amúgy jogosan) munkaügyi pert, megnyerte, de a főjegyző utasításba adta (természetesen szóban), hogy ebben a megyében nem kaphat közigazgatási állást a Kis Pista! És ha ilyen állást pályázik meg, mindig az a válasz, hogy sorry. Mert merészelt perelni 10 éve :-(
Közszféra sem fair, csak lassabb kicsit.

_Molly 2010.05.06. 14:31:59

Kis adalék a köztisztviselők leterheltségéhez, most találtam:
index.hu/velemeny/olvir/koztiszt/

Részlet:
"De mit csinál még a köztisztviselő munkaidejében? Erre a kérdésre legtöbbször szintén kérdés adja meg a választ. Gondolok itt az olyan kedvesen érdeklődő mondatokra, mint például: "Béla, te mivel játszol?", avagy: "És neked mennyi a csúcsod?"

Pasziánsz, aknakereső, winlinez, flipper, ulti és így tovább a számítógépes játékok kifogyhatatlan tárháza vár az új belépőkre. A felsorolás majdnem végtelen, beleértve az egykori Commodore 64-es játékok feljavított változatainak a közös hálózaton való megtalálhatóságát.

Ezen a ponton kicsit röstelkedve bár, de be kell vallanom, hogy rövid köztisztviselősködésem alatt részese voltam valódi kártyapartinak is valódi magyar-kártyával, valódi hivatalban, valódi köztisztviselőkkel, valódi munkaidőben. "

wigwam 2010.05.06. 14:34:21

Tegyük fel, hogy közszolga vagyok.
Tegyük fel, hogy egy minisztériumban.
Tegyük fel, hogy kutya jól keresek.
Tegyük fel, hogy bombabiztos az egzisztenciám.
Tegyük fel, hogy épp egy izgalmas munkahelyi pletykamaratont szakítottam félbe csak azért, hogy bosszantsam egy kicsit a sok-sok, munkában megfáradt, versenyszférában éhbérért güriző, munkaidején kívül pedig állásáért rettegő - de nyilván most épp szabadságon lévő, ugye?, merthogy épp itt írogató/olvasgató - kommentelőt.
Szóval, ha az alapállás megvan, akkor hadd kérdezzem meg:
ha nekem olyan jó, neked meg olyan rossz, akkor miért nem jössz ide és/vagy miért nem te dolgozol itt? Helyettem, az alulképzett ballaszt helyett?

_Molly 2010.05.06. 14:36:48

@wigwam: Azért, mert 2010-ben bevezették a versenyvizsgát, basszus. Azért!

wigwam 2010.05.06. 14:37:13

Ja, elfelejtettem mondani: nem vagyok köztisztviselő, satöbbi. Csak kíváncsi vagyok a válaszra. Anyámat nem ér!

SiKom 2010.05.06. 14:41:41

Addig nincs részvétem, amíg nekem szívni kell az ügyintézéssel.

Már rég elő lehetne készíteni az ügyemet Interneten (pl. személyi igazolvány csere), hogy az okmányirodában már csak aláírnom kelljen, plusz esetleg fotó. Vagy lakcímbejelentéshez, ott az űrlap, amit nekem papíron kell kitölteni, hogy majd beírják gépbe.

Hol az elektronikus közigazgatás? Miért nem tudom az ügyeimet elektronikusan intézni, ügyfélkapun?

Miért csak időpontot tudok kérni? (És még azt is szarul.)

nyafnyaff 2010.05.06. 14:43:37

@nyílméregbéka: Elismerem, hogy lesz ilyen is én például SOHA nem nyilatkozom a politikai véleményemről és minden ügyben még a látszatát is elkerülöm annak, hogy kiderüljön az egyébként magánélet részét képező véleményem az ügyről. Néha nehéz, de biztonságosabb a semlegesség, főleg mostanában. Így kicsit nehezebb azt mondani, hogy nem vagyok kompatibilis!

Pakkolo · http://pakolunk.blog.hu/ 2010.05.06. 14:44:44

@tundrazuzmo: "Ezért becsülöm Viktort, aki változtatni fog, és máris változtatott. Kevés miniszter, operatív vezető "

aha, és szted hány államtitkár, azok helyettese, főosztályvezető és ki tudja milyen vezető kell ahhoz, hogy ezeket a mamut minisztériumokat működtetni tudják?
nem lesz itt semmi lényegi változás, csak az emberek cserélődnek.

Spanish VVax 2010.05.06. 14:44:54

800 ezer ingyenélő. Mentek a levesbe.

SiKom 2010.05.06. 14:46:23

Valahogy azt a közszolgát se sajnálom, aki az APEH-ben hibásan befizettetett a cégemmel 3-4 ezer Forint illetéket, pedig az adott ügy illetékmentes volt.

Ja, igazatok van, én vagyok a hülye: fellebbezhettem volna. A fellebbezés 4 ezer Forint lett volna.

He-he-he.

Sajnos igaz.

Bobby Newmark 2010.05.06. 14:48:12

@bárisnya: Az meg is érdemli. Elég bátran állt akkor neki az életnek, egy olyan szemlélettel, hogy "tanulok egy kis aktatologatást, aztán életem végéig az állam csecsén lógok". Hibáztathatja mondjuk a szüleit, hogy elhitették vele, hogy ez karrierlehetőség.
Vagy esetleg azt is elképzelhetőnek tartom, hogy az ilyennek már volt "benn" egy rokona, aki adta a hátszelet, csak kellett a "papír", az ilyen meg még meg is dögölhet felőlem.

"Innen már csak egy lépés, hogy ingyenélő a tanár és az orvos is, mert nem végez kézzel fogható hasznot termelő munkát."

Hát a te demagógiád nem éppen csodás. De, bizony a tanár, a rendőr, az ápolónő meg a postás az "igazi" munkát végez, feladatokat lát el, amit az állam finanszíroz.

Egy jogszabállyal teremtett, gyakorlatilag felesleges műfeladat (pl egy engedély kiadása, de akár egy kibaszott közjegyzői aláírás) drága, lassú, és rossz elvégzése nem egy olyan feladat, amit mindenáron fenn kell tartani. Az egy pénzszivattyú, ami adót szív el, és pártkasszát duzzaszt, közben meg eltart pár embert, aki meg van róla győződve, hogy fontos munkát végez.
És közben szarba taszítja az országot.

Bobby Newmark 2010.05.06. 14:49:16

@wigwam: Mert van, akinek ehhez a "munkához" túl sok a gerince, és inkább nem vállalja...

Pakkolo · http://pakolunk.blog.hu/ 2010.05.06. 14:50:05

@_Molly: nyugi, úgyis mindjárt eltörlik:)

wigwam 2010.05.06. 14:52:21

@Bobby Newmark: Igen, biztos van ilyen is. Mint ahogy jó/gerinces szakemberből is a köztisztviselői karban.

sorokinV 2010.05.06. 14:55:01

@Bobby Newmark:

Monnyuk' a posta speciel pont nem látja el a feladatát, amit az állam valamiért finanszíroz.
Ellenben ha véletlen oda kell mennem (kézbesítés helyett értesítő), akkor felkapom az irathalmazt, amivel azonosítani tudom magamat (alapító okirat, társasági szerződés, aláírási címpéldány, pecsét, kurvaanyja) és átvehet a névre szóló DM katalógust (értesítő olvashatatlan - nem lehet tudni, hogy érdekel-e a küldemény) 40 perc sorban állás és 20 perc keresgélés után, ami alatt kaparós sorsjegytől kezdve makettvillamosig mindent megpróbálnak nekem eladni!

Bobby Newmark 2010.05.06. 14:56:47

@wigwam: Ja, de ha harmadoljuk a létszámot, akkor csak kevesebb marad belőlük, nem? Nyilván nem a harmada marad a morálisan legaljának, mert ugye a kontraszelekció fontos szempont, ha kirúgnak valakit, az nyilván az lesz, aki eddig három másik munkáját is végezte önként... Ami végül a rendszer teljes összeomlásához vezetne, mert nem maradna ember a hivatalban, aki tudná, hogy mit is kell csinálni.

Ezért nem tudnak drasztikusan létszámot csökkenteni, ezért lehet csak kis lépésekben.
Ami meg nem elég hatékony.

Valójában az lenne a legjobb megoldás, hogy kirúgni válogatás nélkül mindenkit, aztán megpályáztatni minden egyes állást, felsővezetőtől portásig. Aztán lehet, hogy a Marika lenyomná a Főnök Urat alkalmasságin...

Bobby Newmark 2010.05.06. 14:58:48

@sorokinV: Az egy dolog, hogy gyakorlatban hogy látja el, de legalább létező feladat, amit el kéne látnia.

Az meg, hogy egyetlen építési engedélyt akár 20 hatóságnak is engedélyeznie kell, mindegyik 30-60-90 napos határidővel a végletekig kihajtva utolsó napig... Az se nem szükséges, se nem normális.

sorokinV 2010.05.06. 15:03:19

@Pakkolo:

Nu, az a versenyvizsga is kabaré! Mutterom most készül penészedni az államigazgatásban, mert a piacnak már nincs rá szüksége az életkora miatt (tragédia - amúgy) és elvégezte a másfél éves államigazgatási ügyintézői (valami ilyesmi a neve) képzést, ami versenyvizsgával zárul.

Az egésznek pontosan annyi értelme volt, mint klozettfalra freskót festeni. Értelmetlen és sokszor téves, illetve lejárt szavatosságú ismeretanyagot kaptak (példa a kedvenc vizsgakérdésem, ahol a helyes megfejtés szerint a magyar választási rendszer posztindusztriális (sic!)), valamint a görög filozófia tőmondatokbantól kezdve a nemzetközi segélyezésig mindenről tanultak 4-5 önmagában semmiértelme bekezdést.

Nu ennek mi értelme van?

sorokinV 2010.05.06. 15:07:24

@Bobby Newmark:

Nem feladat létezik, hanem igény egy szolgáltatásra, amit a piaci szereplők olcsóbban és hatékonyabban el tudnak látni, "ki tudnak elégíteni".
Magyar posta 1500-5000 Ft között viszi ki a rendelést, 3-4 nap alatt, 40%-os elvesztési aránnyal.
GLS 850 Ft, 24 óra alatt, 100%-os kézbesítési aránnyal, sérülésmentesen, úgy hogy HÁZhoz jön a csomagért!

Szal' itten én a piacliberalizáció híve volnék ;)

wigwam 2010.05.06. 15:08:08

@Bobby Newmark: Elhangzott itt már pár embertől is ennek a felvetésnek a hibája, szerintem te is tudod. Nem ikszipszilonok kirúgása a feladat vagy a megoldás. Az értelmetlen funkciókat kell kiirtani. Nem marinéni a hibás, ha alibizik egy alibi-állásban. Az alibi-állásokat kell megszüntetni, a bürökrácia-a-bürökráciáért visszacsatolást kellene megtörni, erre megvannak a példák. Aztán majd tényleg mehet az alkalmassági :)

Hogy rúgjak a túloldalra is egyet, friss élmény:

Pályázatírás, adószámtól lábméretig mindent fel kellett sorolni a fejlécben, ráadásul csemegeként egy egzotikus nevű kódot megadni. Csak néztünk. Telefon a pályázati kiírásban kontaktként megadott minisztériumi jómunkásembernek, hogy tessék mondani, mi ez a kód? (Figyelem, nem azt kérdeztük, hogy mi ennek az értéke esetünkben, hanem hogy mit is takar?) Nem tudja. Hol lehetne akkor ennek utánanézni, ha már a neten sincs ifó róla? Nem tudja. Csókolom, ön az a személy, akit a pályázati kiírás említ, aki segítséggel, flvilágosítással tud szolgálni? Igen. Ez a minisztérium írta ki a pályázatot? Igen. Akkor újra: tessék mondani, mi ez a kód? Nem tudja.
Nos igen. Ilyenkor én is érzem az indulatot. Meg az irigységet. Hogy ennyit én is tudtam negyven éve, nem kellett volna koptatnom a seggem, szám és agyam az általános suliban sem.

nyafnyaff 2010.05.06. 15:08:56

@Bobby Newmark: Meg az sem, hogy a jegyző nem tudja, hogy mennyi az ügyintézési határidő az adott eljárásra és én mint egyszerű ügyintéző szólók, hogy a CD jogtárat nyissa ki és nézze meg! De ő a címzetes főjegyző! + ha nem az általa megadott tervezővel terveztetsz, akkor nincs engedély!!

Jimbo75 2010.05.06. 15:09:23

@Bobby Newmark:

Szívesen írtam volna valamit a te szintedre lesüllyedve, de még annyit sem érsz, hogy elküldjelek a kurva anyádba.

bárisnya 2010.05.06. 15:10:19

@Bobby Newmark:
Bobby, te mindig és mindenért ilyen ideges és dühös vagy?

Bobby Newmark 2010.05.06. 15:15:06

@bárisnya: Nem, de most épp -mint említettem fentebb- állami hivatal balfaszkodása miatt nem tudom végezni a saját munkám. Erre jön egy ilyen rettegős poszt... lófaszt a seggébe, márderögtön!

Bobby Newmark 2010.05.06. 15:16:55

@sorokinV: Hopp, igazad van. Abból indultam ki, hogy amit megéri csinálni "maszek", azt ma már biztos nem az állam végzi. Ezek szerint maradtak még privatizálandó/ható dolgok.

sorokinV 2010.05.06. 15:18:01

@Bobby Newmark:

És mivel miattuk nem tudsz dolgozni, GDP-t termelni, amiből nekik ki lehet fizetni a 17. havi jutalmat - ezért itt baszogatod őket inkább! :)

Bobby Newmark 2010.05.06. 15:18:44

@Jimbo75: Ja, hát képmutató közegből nézve biztosan én vagyok a bunkó, aki szépítés nélkül az őszinte véleményét írja a tapasztalatairól... Neked meg fáj az igazság, mi?

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.05.06. 15:18:51

A T. Versenyszférea elgondolkodott már azon, hogy az "ő pénzéből" eltartott ~800.000 köztisztviselő és közalkalmazott munkanélküliségét szeretné finanszírozni (mikozben ennek a ~800.000 családnak a fogyasztása drasztikusan visszaesik), vagy örül, hogy van egy "fizetőképes" réteg(amennyiben az ocsmányirodai ügyintéző 93.000 bruttóját annak tekintjük), amelyik vevő a termékére, szolgáltatására?

fkorbi 2010.05.06. 15:19:33

Pakkoló, nem kell fosni, látom még nem szerveztek át elégszer :)
legrosszabb esetben kibasznak, akkor meg lehet elkezdeni karriert csinálni, a közt meg próbálja szolgálni más.

sorokinV 2010.05.06. 15:21:39

@Bobby Newmark:

Sok minden van, amit megéri piaci szereplőnek végezni, de jobb ha közösségi tulajdonban marad (közmű, közlekedés, etc.). De a postai szolgáltatás pont nem ilyen. Igaz, 80.000 ember szociális ellátását biztosítja, mint az egyik legnagyobb munkaadó, de ez nem más, mint bújtatott munkanélküliség.

tundrazuzmo (törölt) 2010.05.06. 15:22:21

@Pakkolo: A Viktoros rész volt a legkevésbé fontos mondanivaló...

A hozzáállás változása az sokkal fontosabb.
:)

Bobby Newmark 2010.05.06. 15:23:48

@sorokinV: Igazad van, haza is megyek a rákba...

sncf 2010.05.06. 15:24:40

@Fot L' Mondó: Úgy érted, a tanárok, orvosok, ápolónők, stb. A közszférában ők is ott vannak. Remélem, hogy a közeledben lévő összes kórházat bezárják, és a gyereked is 100 km-re jár majd iskolába, 150 fős osztályba...

Picsasereghajtó 2010.05.06. 15:28:23

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: A versenyszféra szempontjából teljesen mindegy, hogy a fölösleges pozícióban "dolgozó" közszolga a semmiért fizetést kap, vagy munkanélküli segélyt...

sorokinV 2010.05.06. 15:29:29

@Pakkolo:

A legnagyobb pályázó és pályáztató a magyar államigazgatás! Az uniós alapokat 90%-ban saját magunknak írják ki, majd a haveri pályázatírókkal megíratják a felesleges tevékenység elvégzésére célzó pályázatukat, közbeiktatva néhány milliárdért mindenféle igényfelmérő nagymintás kutatásokat.

Érdemes a pafin belekukkantani a GVOP meg mégnemtom' milyen kódjelű kiírásokba! Tragédia!

sorokinV 2010.05.06. 15:31:07

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Jópofa elvárás, hogy a saját pénzemből vetetem meg a saját termékemet mással, majd ezt helyes gyakorlatnak kell tartanom. Ennyi erővel a tengerbe is hajigálhatnám a termékemet és még a transzferköltségeim is alacsonyabbak!

_Molly 2010.05.06. 15:34:26

@Pakkolo: Tényleg eltörlik? :-o
Tudsz valamit? Mesélj! :)))

Pakkolo · http://pakolunk.blog.hu/ 2010.05.06. 15:39:15

@_Molly: semmi konkrétat, csak pletyka:)
sokak szerint el fogják törölni, mert annyi új embert akarnak bevinni a közigazgatásba, hogy azt nem lehet másképp. mármint azoknak nyilván nincs vizsgájuk. emberek meg kellenek, mert valakiknek pótolniuk kell a sok kirúgottat.

Karipapa01 2010.05.06. 15:42:58

@sncf: Úgyvan ! De ezek mellett minden irodában bővíteni kellene az ügyintézők létszámát. Lehetőleg mindek aktához egy embert. Igy valószínüleg lecsökkenne az akták ügyintézési ideje akár 1-2 évre is.

_Molly 2010.05.06. 15:44:18

@Pakkolo: Mondjuk ez logikus is. Csak magukkal szúrtak ki addig is, mert így kevesebb (szak)ember közül válogathatnak.

De hogy ezt miért a válság kellős közepén kellett bevezetni?

Ráadásul az ifjú Fidelitaszosok már ott toporognak a közintézmények kapja előtt, hát őket is be kéne engedni...

télapu 2010.05.06. 15:46:27

Úgy látom, a tisztelt kommentelők nagy része azt sem tudja, miről beszél. (Tisztelet a kivételnek).
1. A közszérában kb. 800.000 ember dolgozik.
2. Ebből kb. 100.000 köztisztviselő, a többi közalkalmazott.
3. Közalkalmazott: a rendőr, tűzoltó, orvos, tanár, óvónő, dadus stb.
4. A köztisztviselők kb fele az önkormányzatoknál dolgozik. (pl építéshatósági ügyek, okmányiroda stb.)
5. A másik fele az un. államigazgatásban, központi (minisztérium és háttérintézmények), regionális és megyei szerveknél. Például: vízügy,árvízvédelem, ÁNTSZ, Munkaügyi hivatalok, Munkavédelem, APEH, VPOP, Kincstár, mifene.
6. Az elmúlt 20 évben jobbára a központi közigazgatás létszámát csökkentették, összesen kb 40%. Amennyiben az elvégzendő feladatokat nem csökkentik, csak a létszámot, bedől az egész.
7. Senki nem vette a fáradtságot, hogy átgondolja, mely feladatokat lehetne megszüntetni, vagy egyszerűsíteni. Most is fűnyíró elven fog működni a dolog, lefogadom.

wigwam 2010.05.06. 15:46:36

@_Molly: Már meg is lelted az igazi okot.

Canis Lupus Libertas (törölt) 2010.05.06. 15:48:09

Ez egy ultrabrutál poszt, amin eszméletlenül sokat dobnak a kommentek! A kedvencem az ECDL vizsgás túlképzett és rendkívül öntudatos könyvtáros kontra csaló zöldségeses erőpróba. Én meg csak nézem, hogy az egyiknek a fizetését adják a befolyó adókból, a másikat meg abból gyógyítják, nyugdíjazzák, stb. :) Elbaszott egy sztori! Meg kéne szaggatnom a ruhámat, mert esetleg kirúgják azt az Okmányirodai alkalmazottat, aki a munkaidő kellős közepén azzal hajt el, hogy a jogsikészítő kollegina 2 hétig szabin van?! Ha én szabin vagyok az én munkámat elvégzik a kollégáim és fordítva.

Dr Kangörény 2010.05.06. 15:50:58

OK. Tessék megnézni a nemzetközi statisztikákat a közszférában és a versenyszférában dolgozók arányáról.
Utána elgondolkodni azon is, hogy nálunk milyen arányok vannak.

Utána sírhattok, de nem a közszolgákért, hanem magatokért.

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Ha már választani lehet, akkor inkább ne kapjanak munkabért, azt végképp nem akarom finanszírozni, ugyanis ilyen dolgok miatt egy rendszer már megbukott.

Bár a te kommented alapján most ezt kéne visszavárni.

Hiba a kapcsolatban 2010.05.06. 15:54:43

Hali államiak és magánok!

Elöljáróban annyit, hogy szerintem fél öt után erősen le fog csökkenni a kommentek száma mind a két oldal részéről. Otthonról már nem olyan érdekes hozzászólni, mondom ezt én itthonról, mint munkakereső volt közszolgálati. Na ilyen is van.

Az alap probléma a közigazgatásban, érts ez alatt bármely részt, hogy a vezetők nem a tényleges teljesítményük alapján lesznek vezetők, hanem kinevezés alapján, melynél az elbírálás szempontjait ismerjük. Tisztelet a kivételnek, mert ilyen is van, de kevés.
Ez kb. olyan, mintha egy Kft, Zrt. akármi vezetőjét a cégbíróság nevezné ki, és ő döntene a személyéről hasonló szempontok alapján. Ezután az a vezető tenné vezetői helyekre a saját embereit. Vajon meddig lenne el a cég felszámolás nélkül?
Húsz éve mondom, hogyha ez a közigazgatás és az ő hivatalai termelő egységek lennének, már rég elárverezték volna az irodákat is.
De hangsúlyozom, hogy erről nem csak azok tehetnek, akikkel nap mint nap ügyintézéskor találkozol. De tapasztalatból tudom én is, hogy honol a sötétség ott is. Olyan állományt vesznek fel a vezetők, hogy nem lehet egy 10-15 fős alosztálynak megmagyarázni, hogy mi lenne, ha az lenne az alap cél, hogyha bejön az ügyfél, ne attól függjön a tájékoztatása, hogy melyik ablakhoz kerül, hanem attól, hogy mik a vonatkozó szabályok. Ma is, és holnap is, Icukánál és Petikénél is.
Bocs, kicsit hosszú lett, még akkor nem fejtettem ki nézeteimet arról, hogy a munkaszervezésben illene a céhes rendszerről legalább a manufaktúra rendszerig előre lépni.
E-közigazgatás, teljesítmény mérés??? Ha-ha-ha

loláb 2010.05.06. 15:58:15

@Pakkolo: Még egyszer: nekem nem az a bajom, hogy a közigazgatásban lopják a napot, hanem hogy ha dolgoznak, akkor mellé szar törvények a munkájuk gyümölcse. Tehát elsősorban a munka minősége a probléma, nem izgatna, hogy hány naplopó van, hogyha azok akik dolgoznak, azok jó színvonalú munkát adnának ki a kezük közül. De most nagyon nem ez a helyzet.

@idelle:
"a legszebb, amikor egyedi esetekből kezdünk el általánosítani."

Mivan? Hoztam három konkrét példát, de azóta eszembe jutott több is, csak értelmetlen mindent bepötyögni. Nyilván nem ismerek mindenkit, biztosan vannak nagyon derék emberek is köztetek, de amit produkáltok, az nem sokat ér. És a bírálat, véleményalkotás jogát fenntartom magamnak, annak ellenére, hogy (szerencsére) valóban nem ismerek minden egyes közszolgát személyesen.

"mondjak olyan példát, amikor a versenyszférában alkalmazott munkatárs beírta a számokat az excelbe, majd számológéppel összeadta és az alá következő cellába beírta a végeredményt?"
Egész nyugodtan, ha van rá időd, csak felesleges. Mert míg egy versenyszférában dolgozónak a hozzáértése maximum az alkalmazó cég menedzsmentre és a cég tulajdonosaira tartozik, a közigazgatásban nem ez a helyzet, mivel titeket a mi adónkból fizetnek. Ez nem faszméregetés, csak a befizetett adónkból fenntartott hivatalok esetében a legkisebb hiányosság is bassza az emberek csőrét.

"miért mindig a többmilliárdos cég(felső)vezetők használják a netközépiskolás-egyetemista nickeket...??? :-)))"
Mi bajod a nickemmel?Nyilván megvan annak az oka, hogy ezzel a nickkel regisztráltam, és ezt használom már kb 2 éve, és 2000 hozzászólás óta. Ha hallgattál volna, bölcs maradtál volna.

"biztosan, hiszen másik tízmillió ember mellett TE VAGY AZ EGYETLEN ZSENI ebben az országban."
iylet sem állítottam, viszont a te képességeidről ez a megnyilvánulás elég pontos képet rajzol. Igazi frusztrált pöcs lehetsz, aki valószinüleg azért olyan, mert pontosan érzi a saját kvalitásait, értékét.

"csak még annyi kérdésem lenne, hogy kezdjem el sorolni a multicégeknél tapasztalható töketlenségeket, inkompetenciákat, hozzá nem értést, rugalmatlanságot és sok esetben infantilitást vagy kiegyezünk egy döntetlenben?"
Ugyanazt mondhatom, amit hárommal efölött: hogy multiknál, meg a versenyszférában mi megy, ahhoz neked kurvára semmi közöd, az csak a tulajdonosokra, és a menedzsmentre tartozik. Ha nekik megfelel az a munkatárs, az ő dolguk. Ha ettől nem megy az üzlet, hát senki nem fogja őket kihúzni a szarból. Te a nemtetszésedet maximum annyival fejezheted ki, hogy viszed-e oda a pénzed, vagy sem.

nyafnyaff 2010.05.06. 16:07:55

Egyetértek lolábbal KÖZTISTVISELŐKÉNT abban, hogy semmi közünk ahhoz, hogy egy magáncégnél ki mennyit lóg és kit vesznek fel. Ez a tulaj magánügye. De mi itt közpénzből vagyunk fizetve és sajnos meg lehet kérdezni, hogy minek ennyi ember a közigazgatásban? Akinek ez nem tetszik mehet a magáncéghez. Nem mindenki államigazgatási végzettségű itt sem, vanak mérnökök, jogászok, orvosok, szociológusok stb.

télapu 2010.05.06. 16:08:18

Egy kis statisztika , forrás:
www.tarki.hu/adatbank-h/kutjel/pdf/a868.pdf
A közszférában foglalkoztatottak aránya az európai országokban (a foglalkoztatottak %-a)
Közszféra: Közigazgatás + Egészségügy + Oktatás
Magyar : 23,4
Dán: 30,6
Finn: 27,1
Holland: 27,1
Nem sorolom tovább, a magyar alatt csak néhányan vanna Ny.európából: osztrák,olasz,spanyol, görög (17.1, ez a minimum). A legmagasabb a svéd, 32,5

_Molly 2010.05.06. 16:14:52

@télapu:

Ha ma Mo.-n másfél millió adófizető van és abból 800 ezer a közszféra létszáma, ez tehát 50%.

Egyébként pedig most az orvosokat, pedagógusokat nem bánjuk. (Azokat majd máskor;P)

Most a köztisztviselőkről beszélünk. :)

JohnHenry 2010.05.06. 16:15:28

négy éve az mszp/szdsz rátette a kezét a mentőszolgálatra, kitalálták, hogy sok a bürokrata, kirúgtak egy halom embert, a helyük egy részére felvettek fiatalokat kevesebb pénzért, ill. 1-2 barátnőt... anyám akkor elment nyugdíjba (1 évvel előbb, mint kellett volna, hogy ezzel is kevesebb embert rúgjanak ki tőlük).

eredmény: az újonnan felvett fiatalok képtelen gyorsan dolgozni, a mentősök időnként késve kaptak fizetést (persze a bérszámfejtés a hibás, nem az a paraszt, aki belenyúlt a működő rendszerbe).

másfél évvel nyugdíj után anyámat visszakönyörögték dolgozni, mert a fiatalok nem bírtak lépést tartani, meg nem is nagyon csípték, hogy fizetés számfejtésekor hétvégén is dolgozni kell és max csúsztatni lehet, pénzt ezért nem kapnak.

persze ha a mentős ideges a beteggel, mert épp baszogatja a bankja, mert mondjuk nem fizette be időben a hitelére az esedékes részletet, mert egy paraszt szerint 19 megye bérszámfejtését 3 ember is el tudja végezni, akkor evidens, hogy ki kell rúgni mindenkit a közigazgatásból, mert trendi őket szídni mindenért.

szódabár 2010.05.06. 16:18:29

Biztosan nem most került a központi közigazgatásba. Én tíz éve robotolok itt, de van, aki ennél sokkal többet lehúzott. Megnyugtatom: én 2003-ban összepakoltam, azóta nem is csomagoltam ki. Bármikor, negyedóra alatt mobilizálható vagyok. 2003-tól kezdődően 7 (azaz hét)alkalommal voltak leépítések, költöztetések. Volt olyan, hogy egy évben kétszer is takarítottak az elvtársak. Hozzáteszem: a személyzeti politikájuk kiváló: a Fidesz alatt nekem kőkommunnista volt a főnököm. Ez az elvtársaknál elképzelhetetlen volt, egyetlen! jobboldali vezetőnk sem volt 2002 után. Szóval, ez a siránkozás teljesen felesleges, ha lesznek leépítések azok (ismerve a jobboldal szerencsétlenkedését) várhatóan csak a fővezéreket érintik. Ők pedig több lábon álltak eddig is, annyi érdekeltségük van, hogy vígan meglesznek pozíció nélkül. Nálunk már senki sem szorong: az elmúlt 8 év alatt volt rá idő , hogy megszokjuk. Örüljön,
ha a munkahelyén ebből edddig kimaradt.

belekotty 2010.05.06. 16:22:28

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

"A T. Versenyszférea elgondolkodott már azon, hogy az "ő pénzéből" eltartott ~800.000 köztisztviselő és közalkalmazott munkanélküliségét szeretné finanszírozni (mikozben ennek a ~800.000 családnak a fogyasztása drasztikusan visszaesik), vagy örül, hogy van egy "fizetőképes" réteg(amennyiben az ocsmányirodai ügyintéző 93.000 bruttóját annak tekintjük), amelyik vevő a termékére, szolgáltatására? "

Ez egy hülyeség. A kapun belüli munkanélküliség a közszférában sokkal drágább, mintha a fizetésével egyenértékű munaknélküli segélyt kapna.
Ha meg ezek az emberek a verseny szférában termelnének, lehet sokkal több megrendelése lenne a beszállítóknak.

JohnHenry 2010.05.06. 16:22:37

írom itt a hozzászólásokat és egyik sem jelenik meg, szuper.

valaki itt kérdezte, minek 8 ember egy könyvtárba: anno dolgoztam a fszek-nél, hárman voltunk a számtech osztályon, egy időben rám tartozott bp összes sze könyvtárának a számtech supportja, mindez br 20e forintért, 0 bármi juttatás. nyalánk?

belekotty 2010.05.06. 16:23:59

@szódabár: Nana! Kérdezd meg a NYUFIG-ban dolgozókat, mit szóltak a NBH-val fenyegetőző fideszes főnökükhöz 1998-2002 között!

télapu 2010.05.06. 16:27:36

@_Molly: Ott a statisztika, fehéren feketén, nem 50% hanem 23,4 %.
Az egy másik történet, hogy a foglalkoztatottak közé nem számít be a számlát adó (egyéni) vállakozó, csak akkor ha legalább minimálbért elszámol magának. Igaz, abból adót sem fizet...

szódabár 2010.05.06. 16:28:17

Még valamit: háromszáz fő az, aki kényelmesen elfér a hivatalunkban. Hivatalosan négyszázan vagyunk, nem hivatalosan 500 fölött, a szerződéssel foglalkoztatottakkal és a tanácsadó és egyéb tolvaj sereggel együtt.Ebbe nem fér bele egy kis fűnyírás? Hogy végre normális körülmények között dolgozhassunk? Most például 4 méter X 2-es szobában ketten, néha hárman nyomorgunk, a létszámstop ellenére felduzzasztott szervezetben.

JohnHenry 2010.05.06. 16:29:47

ja, amúgy kapja be az un. versenyszféra: jó részük abból él, hogy vesztegetéses úton megnyer egy közbeszerzést háromszoros vállalási áron.

az általam ismert versenyszféra mindkét oldalon fizet politikusokat, hogy ne legyen gond a versenykiírásokkal.

az elbaszott törvényekért meg nem manyika a hibás, hanem az a politikai vezető, aki a törvényt pl. külsős ügyvédi irodával csináltatja meg a hivatali apparátus helyett. hány ilyen van ugye mostanság? azok a külsős cégek ugye mind a "versenyszféra".

belekotty 2010.05.06. 16:30:29

@tundrazuzmo: "A vezetők nagy része reprezentál, bullshit-meetingekre jár (egyeztetések, repikajás rendezvények, stb), " - Ebben igazad van, de ne hidd hogy a multiknál ez nincs így. Ott is kell menned a meeting szervező kick-off meeting egyeztető meetingjének kiértékelő meetingjére. RWE, IBM. Ott is az van hogy a levelező és excel varázsló, semmihez sem értő, de magukat remekül adminisztráló nullák lesznek az urak.

nyafnyaff 2010.05.06. 16:31:22

@szódabár: igen, mi is így vagyunk. Van a hivatalos létszám, meg a tényleges.

szódabár 2010.05.06. 16:31:48

@belekotty: Elárulom, hogy bennünket nem fenyeget, hanem rendszeresen vizsgál is az NBH. Pedig nem vagyunk kiemelt helyen. Kétévente, valamennyi lakó- és tartózkodási helyünkön. Személyenként egy millióért. Akkor miről beszélünk?

SiKom 2010.05.06. 16:35:32

@sncf:
"Remélem, hogy a közeledben lévő összes kórházat bezárják, és a gyereked is 100 km-re jár majd iskolába, 150 fős osztályba... "

He-he-he.
Mondod te ezt úgy, hogy akinek mondod, annak az állam elveszi a szuperbruttójának a 60-70%-át mint adó.

Tehát van egy cégnek havonta 300 ezer Forintja, amit kitermel az alkalmazott, ebből 120 ezret kézhez kap nettó, 180 ezret pedig befizet adóként.

És akkor te jössz, és fenyegeted, hogy a havi 180 ezer adóért 150 fős suliba fog járni a gyereke.

Hát ezt neked!

_Molly 2010.05.06. 16:37:28

@télapu: Fekete-fehér? :-o

Talán mégsem:
"Ez az eljárás nyilvánvalóan nem elhanyagolható torzításokat eredményez mindkét irányban" - írja a tanulmány.

Egyébként pedig a létszám adatok 1988-as, azaz 20 ÉVVEL EZELŐTTI (!) KSH adatokra épülnek.

És amúgy is tele van a bevezető magyarázkodással, mint például itt is:
"Nem elhanyagolható mértékű definíciós problémák okozzák minden valószínűség szerint a közigazgatási foglalkoztatás 1977-es és 1987-es megugrását; a nem hihető adatok kizárólag női foglalkoztatottak, közöttük is a középfokú vagy alacsonyabb végzettségűek között merülnek fel.

Valójában az 1994 utáni közigazgatási adatok is gyanúsak – pontosabban lehetetlen eldönteni, vajon éppen nem az 1972., 1982., 1992., 1993. évi adatok „rosszak”-e."

SiKom 2010.05.06. 16:37:38

@JohnHenry:
"ja, amúgy kapja be az un. versenyszféra: jó részük abból él, hogy vesztegetéses úton megnyer egy közbeszerzést háromszoros vállalási áron."

Ja, de a vesztegetésben résztvevő köztisztviselő még véletlenül sem hibás ám ilyenkor!!!

Ők "kénytelenek" átvenni a nokiás dobozt! Jajj, szegények.

Amúgy meg ha a versenyszféra az állam lenyúlásából él, az állam pedig az adózók lenyúlásából, akkor ki finanszírozza ezt az egészet???

SiKom 2010.05.06. 16:41:07

@télapu:
Folytassuk a sort!
Portugália: 18,7%
Románia: 13%
Ausztria: 20%
Spanyolország: 17%
Csehország: 18%

MAGYARORSZÁG: 23,4%

_Molly 2010.05.06. 16:46:07

@Sir Kommentor: Össze-vissza az egész tanulmány.
Egy ilyen mondat is van benne: "Különösen jelentős Magyarországon a közigazgatás szerepe: a 8 százalék fölötti arány nemcsak a szűkebb térségben, de Európa egészében is rendkívül magasnak mondható."

De ismétlem, ezek 15-20 évvel ezelőtti adatokra épülő statisztikák!
Nem mai adatok.

nyílméregbéka 2010.05.06. 16:56:39

Különben van, aki elhiszi, hogy a közszférát igazán leépítik? Lótüdőt, csak másoknak kellenek ugyanazok az állások, ugyanolyan körülmények között. Nyakamat rá, hogy az összlétszám alig, vagy egyáltalán nem csökken majd.

Közbeszerzés: amennyire én látom, ez arról szól, hogy nem lehet többé kimenni a sarki boltba 25.000.- Ft-ért megvenni egy nyomtatót, hanem közbeszereztetni kell, és ha csak 50.000.-nél drágább pályázatok érkeznek, akkor 50.000-ért veszünk nyomtatót! Hát hol ésszerű ez?! De kötelező! És ez is növeli a közszféra kiadásait!
Emlékszem, a 90-es években még kértünk árajánlatot klf. cégektől, és a legolcsóbb/legjobbat vettük meg. Ergo spóroltunk. De hát ezt nem szabad, mert.... miért is?

Pakkolo · http://pakolunk.blog.hu/ 2010.05.06. 16:59:21

minden spammet moderálok, kérlek, ne próbálkozz többet.
köszi

loláb 2010.05.06. 17:15:07

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Ez úgy butaság, ahogy van.

Nem csak a bér kontra segély probléma létezik. A 800 ezer embernek munkaeszközt kell adni, irodát, irodaszereket, stb. Az én cégemnél egy ember átlagos közvetlen költsége 5 millió forint évente (bér, járulék, cafeteria, egyéb személyi jellegű költségek), de erre rájön még köze1 6,5 millió irodaköltség, számtech költség, irodaszerek, écs, oktatás.
Ugyenez (arányaiban biztosan) igaz lehet a közigazgatásban is.

_Molly 2010.05.06. 17:23:45

@loláb: Több, mert a közigazgatásban folyamatos (kötelező) képzések vannak, meg évi kétszeri jutalom a teljesítményértékelési rendszer miatt.

nyílméregbéka 2010.05.06. 18:10:19

Még eszembe jutott pár apróság.
1. A közszférában ISO van. Minek? Iszonyatos mennyiségű adminisztrációja van (= festék, papír, PÉNZ! közpénz!), és semmi haszna. Az ún. belső auditorok, tehát kollégák, a cég más alegységeit ellenőrzik párezer Ft-ért alkalmanként. És nem 3-4 auditor van, hanem vagy 20 (az én 1.200 fős gályámon).

2. Spórolás. A vezetőség kitalálta, hogy a papír hátoldalára is nyomtassunk. De erre a jelenlegi nyomtatóink, bár amúgy tökéletesek, nem alkalmasak. Megoldás? Hát venni kell új nyomtatókat! Na, bravó!

3. Határidők. Korábbi melóhelyemen 30 napos ügyintézési határidő volt. Bejött az ügy, az ügyintéző határozatot hozott mondjuk 20. napon. Főnöki szignó nélkül nem mehetett ki semmi. Akta be a főnökhöz. De a főnöknek most nincs kedve/ideje/energiája szignálni! Ott áll halomban a posta még két-három hétig, mert csak! És a március 20-i határozatot az ügyfél megkapja április 15-én, egy lusta főnök miatt!
(Az illető ma is ugyanott van és ugyanezt "dolgozza".)

3/a. A fenti munkahelyen volt az, hogy külön gépírókat alkalmaztak, három főt a 15 fős irodában, annak ellenére, hogy minden érdemi ügyintézőnek ott állt a számítógép az asztalán. A számítógép működött, amikor iwiwről, DVD-nézésről, ételreceptekről volt szó. De ha meg kellett írni valamit, akkor azt a Szilvike gépelte, mert "ő arra van".
(Ez most is ugyanígy van ott. Én nem gépeltettem mással, mert roppant jól gépelek :-)

Na, hát így ezek jutottak eszembe, melyek a közszféra kiadásait egy icipicit megdobják, csak nem annyira publikusak.

Pakkolo · http://pakolunk.blog.hu/ 2010.05.06. 21:43:33

@_Molly: én bevallom, még sose találkoztam kötelező továbbképzéssel, a teljesítményértékelő rendszer pedig már akkor a saját dugájába dőlt, amikor bevezették, de azóta csak vegetál, nem az alapján osztják a jutalmat (vagy nem osztják). bár egy jó értékelő rendszer igen hasznos volna, főleg, ha a főnökök is komolyan vennék, mert így továbbra is a csókosok kapják a nagy jutalmakat azok helyett, akik igazán megérdemelnék.

Totya az ujjlenyomat 2010.05.07. 10:57:23

Nagyra értékelem a blog létrehozóinak erőfeszítéseit, így tovább, folytassátok!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.05.07. 11:42:28

@belekotty: "Ha meg ezek az emberek a verseny szférában termelnének, lehet sokkal több megrendelése lenne a beszállítóknak."

Ezt nem egészen értem. A növekedésednek az a gátja, hogy nem tudod kielégíteni a megrendeléseket, mert az állam elszipkázza előled a munkaerőt? Én örülnék a legjobban, ha a versenyszféra fel tudna venni mondjuk 100.000 felsőfú végzettségű tapasztalt munkaerőt.

Viszont ha a versenyszféra alkalmazza ezeket az embereket, az alkalmazottak vásárlóerejét akkor is "elő kell állítania" a "modell" szerint. Nyilván nagyobb értéket állít elő az alkalmazott, mint amibe kerül, de akkor is jelentkezik egy elég jelentős költség a vállalkozónál, amibe neki a foglalkoztatottja kerül. Jellemzően az államinál magasabb bér (és járulékai) + a dologi költségek... stb.

Mivel a "mi adónkból élnek a köztisztviselők" csak részben igaz, hiszen a költségvetés nem csak a versenyszféra adóit szerepelteti a bevételi oldalon (és nem csak a közszféra jelenti a kiadásait), lehet, hogy olcsóbban eltartasz egy köztisztviselőt a hivatali székében, mintha neked kéne közvetlenül alkalmaznod. Igaz, akkor termelne neked - de valóban szüksége van a versenyszférának a jelenlegi (vagy akár az ideális) körülmények közt arra a speciálisan képzett munkaerőtömegre, amit a remények szerint nagy tömegben kirúgott köztisztviselők jelentenek?

Ha ebben a rendszerben gondolkoztok, az eltartott köztisztviselő még mindig jobb, mint egy eltartott munkanélküli.

A kép sarkított és torzított - valószínűleg nem is igaz. Viszont állításaival alkalmas volt arra, hogy egy-két olyan tényezőre is felhívja a figyelmet, ami ezekben a vitákban rendre elsikkad, és így árnyalni tudja azt a képet, ami azt sugallja, hogy minden egyes kirúgott köztisztviselő után azzal egyenlő mértékű nyereség képződik a másik oldalon. Ilyenformán lehet a konkrét állításaimmal vitatkozni, csak nem érdemes, mert szemléltető jellegű gondolatmenetről van szó.

Én is látom, sőt, én is érzem, hogy a nagy állam mekkora teher - pedig az állam alkalmazottjaként első blikkre én is a nagy államban lennék érdekelt. Pedig - klasszikust idézve: - Lófaszt, Mama! Kisebb közszféra mellett pl. az én fizetésemre is több jutna, amit nagyon szívesen váltanék a versenyszféra által megtermelt javakra, úgyismint tartós fogyasztási cikkek, ingatlan, minősgéi élelmiszer és ruházat, és ha maradna, akkor még a turisztikai szektort is szívesen segíteném jövedelmem fennmaradó részével.

loláb 2010.05.07. 12:51:42

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

"Mivel a "mi adónkból élnek a köztisztviselők" csak részben igaz, hiszen a költségvetés nem csak a versenyszféra adóit szerepelteti a bevételi oldalon"

A rendszerbe valódi pénz csak a versenyszféra befizetésein keresztül jön, ugyanis a közszféra adófizetése (a ktgvetés bevételi oldalát érintő tétel) megjelenik a kiadási oldalon is, tehát a közsféra adófizetése csak a költségvetés főösszegét növeli, nem hoz valódi bevételt. Sőt, az esetleges adminisztrációs költségeket (amik ennek az adónak a nyilvántartásával, ellenörzésével kapcoslatos személyi, dologi kiadások) viszont egyértelműen a versenyszféra adófizetőit terhelik.

vomit 2010.05.07. 12:58:40

@loláb: "A rendszerbe valódi pénz csak a versenyszféra befizetésein keresztül jön"

es akkor arrol nem is beszeltunk, hogy a "penzt" nem a munka hozza letre, nem "kitermelik" a cegek, de nem is az allam bocsatja ki, hanem minden filler magankezbol, kolcson utjan kerul forgalomba. a kozgaz konyvek szohasznalataval: a penz banki tartozast jelenit meg.
az igazi hatasa, hogy az orszag kolcsonozni kenyszerul a sajat penzet, es mindig tobb az osszes tartozas, mint az osszes penz. a tobb szaz eves trukk okozza, hogy a javaid es az adok eleg komoly resze maganszemelyekhez aramlik.
apenzkeletkezese.blogter.hu/340787/
a top100 gazdaglista szereploi kozul nehanyan nagyon jol megelnek ebbol, es biztos koccintanak szereny hajlekukban az egeszsegetekre.
apenzkeletkezese.blogter.hu/340787/

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2010.05.07. 13:08:54

@loláb: Valódi pénzt csak a versenyszféra hoz?

jövedéki adók? Magánszemélyek soha vissza nem igényelhető áfája?

Másfelől a közszféra dologi kiadásai is a versenyszférát boldogítják. Ha autót vesz a hivatalt, ha papírt, ha az épületét bérli, ha repi-pogácsát vesz a sarki péktől... Ezeket hívják "állami megrendelésnek", amihez a fejekben a "fejőstehén", "kánaán", "tuti-buli" és sajnos a "nokiásdoboz", "okosba" stb. kifejezések kapcsolódnak.

Harmadrészt egy kisebb állam sem jelentene automatikusan könnyebbséget a versenyszférának, hiszen a terhek megtartása mellett, a köztisztviselők "eltartása" (azért vö. előző fejtegetéseimmel) helyett számtalan helyre tehetné hasznosan a pénzt a kormányzat. Egészségügy, OKTATÁS, kultúra, infrastrukturális fejlesztések, vagy épp transzferként fiatalok lakáshoz jutása, gyerekvállalás (észszerű ösztönzése), amelyek közül sok megint csak a versenyszférának jelent megrendelést.

Az állam nem csak a juttatások-elvonások rendszeren belül van jelen a piacon, ezt itt senkinek nem kell magyaráznom.

loláb 2010.05.07. 17:45:40

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:

Azt értsd meg, hogy minden egyes állami elköltött fillér adóbevételekből (vagy privatizációs bevételekből, állami vállalatok osztalékából -de ettől most tekintsünk el, mert a magyar költségvetés kb 1-2%-a ilyen bevétel) származik. A közszféra dologi kiadásait is a versenyszféra adóbevételei (ide értve az illetéket, illetve minden hatósági díjat is) finanszírozzák.

Lehet, hogy az autó ára a kereskedőhöz kerül, de előzöleg ő, meg a többiek befizették azt a pénzt adóként, hiszen másból nem költhet az állam.

Mivel értéktöbbletet csak a versenyszféra állít elő, ezt az értéktöbbletet lehet "sápolni", és így kerül be új pénz a költségvetésbe. Ha utána ezt visszaosztom, attól még előtte be kellett szednem.

"Az állam nem csak a juttatások-elvonások rendszeren belül van jelen a piacon"
Nyilván, viszont ezen programoknak nem az a lényege, hogy adjunk annyi pénzt a polgárnak ami éppen elég a gyerekvállalásra/házépítésre/satöbbire. Hanem hogy támogatok egy célt a költségének valamekkora százalékával, és a fennmaradó részt a polgár melléteszi megtakarításból, vagy banki forrásból (azaz más megtakarításából).
És, ha okosan csinálom, akkor az így előállított értéktöbblet (amit enélkül a kereslet nélkül nem "termelődnének ki"), illetve az ennek az adókon keresztül elvonásra kerülő része több/ugyanakkora/csak éppen valamivel kevesebb, mint amekkora támogatást adtam a célra.
Ha éppen annyit adok, mint amennyi visszajön, az a jövedelem átcsoportosítás.
Ha többet adok, mint ami visszajön az adókon keresztül az elfogadható bizonyos szociális szempontok alapján, de ez nem átcsoportosítás, nem gazdaságélénkítés.
Ha kevesebbet adok támogatásként, mint ami vissza jön az adott terméket (és a velek kapcsolatos munkaerőt, nyereséget, stb...) terhelő adóból, az viszont gazdaságélénkítés. De ekkor is ELŐZŐLEG el kell vonni ezt a pénzt a rendszerből, és gondolom az mostmár világos, hogy új pénz CSAK a versenyszférán keresztül kerül a rendszerbe.

kszabo 2010.05.08. 22:14:14

www.baross.org/vasminiszter.htm
hu.wikipedia.org/wiki/De%C3%A1k_Ferenc
hu.wikipedia.org/wiki/Wekerle_S%C3%A1ndor
Az egész rendszerváltást elegendő lett volna ennek a 3 ember életének tanulmányozására alapozni. Ők, sok értelmes társukkal, 20 év szorgos munkájával országot teremtettek, és közben megszabadultak amennyire lehetett Ausztriától is.
A mostani rendszerváltás 20 éve arra emlékeztet, amikor a tatárjárás után a megmaradt főurak előmásztak a mocsárból és tatárlábszárcsonttal verik a mellüket éjjel-nappal azóta is :)
A nép meg eszi a nádtorzsát, az egymást váltó 1. 2. 3. és ~ Jótevő jóvoltából :(
süti beállítások módosítása